Wintertips voor de scooter

Dit zijn onze wintertips:

Betrouwbaarheid kun je tanken!

Wintertips zowel het gehele jaar: Steeds meer brandstoffen worden gemengd met Bio-Ethanol. Bio-Ethanol staat bekend om het aantrekken van vocht en er zit ook nog eens minder energie in per deel brandstof. Een moderne auto heeft geen last van de mindere kwaliteit, hij kan zijn motor hierop aanpassen. 95% van de scooters kan zich niet aanpassen op de kwaliteit brandstof. Gevolg, de motor gaat inhouden en heeft minder trekkracht.

Water in brandstof met Bio-ethanol.

Een nog groter probleem is dat brandstof met Bio-Ethanol vocht aantrekt en sneller verouderd. Het vocht in deze brandstof zorgt voor een lagere verbrandingstemperatuur wat vervuilde kleppen en bougies veroorzaakt (zeker in de koudere periode van het jaar) Gevolg: De motor gaat slecht aanslaan, inhouden, pruttelen of zelfs helemaal niet meer starten.

Ons wintertips Advies

Je doet er goed aan om de iets duurdere Benzine (+/- 6 ct/L duurder) te tanken. (Bijvoorbeeld BP 98, V-power, Excelium, etc.) De scooter start beter, rijdt fijner en zal je dankbaar zijn!

wintertips Benzine tanken

Voorkom een glijpartij!

Op dit moment is het minder fijn om op een voertuig met slechts 2 wielen te rijden, het is koud, het wegdek is vaak nat en daarbij geeft het wegdek ook nog eens weinig grip door de bladeren en een mos acht laagje. Goede banden helpen enorm en dan bedoel ik niet eens hoeveel profiel er op de banden zit, maar meer de samenstelling van het rubbersoort. Kom eens langs in onze winkel voor een gratis banden-controle (spanning profieldiepte check), het vervangen van uw banden of adviesgesprek, we helpen je graag op 2 wielen te blijven!

Zien en gezien worden

Het is weer vroeg donker, het regent weer vaker en het zicht is daarbij slecht. Voorkom een ongeluk en zorg ervoor dat je goed ziet en zelf ook goed zichtbaar bent.
Let op je kleding, zorg dat je kleding met reflectie aan hebt en zorg dat je verlichting goed werkt!

Je zicht verbeteren?

Houd je windscherm of vizier netjes schoon met een Spons en een sopje met afwasmiddel, probeer om een beetje sop achter te laten, dit zorgt ervoor dat druppels minder goed hechten op uw windscherm en je vizier minder snel beslaat (binnenzijde vizier). Maak je windscherm of vizier  droog of schoon met een zachte doek.

Dit zijn onze wintertips.

Electronic Bee USB oplader scooter

Electronic Bee is je beste vriend voor onderweg. Hij barst van de energie en leeft ervoor zijn energie te delen. De E-Bee is dan ook erg sociaal en behulpzaam. Bovendien ziet hij er goed uit, is hij vlot aan de telefoon en houdt hij ontzettend van muziek. De E-Bee gaat dolgraag met je mee op reis om zijn energie te delen. Hij kan tegen een stootje en is erg trouw! Weer of geen weer, hij laat je nooit in de steek. Met Electronic Bee kan je nu altijd en overal eenvoudig je mobiele telefoon opladen via je scooter.

Electronic Bee Oplader

Eindelijk dé revolutie in de scooterwereld en zorgt voor een boost van energie terwijl je onderweg bent. Veilig en vertrouwd opladen wanneer je maar wil. En wie denkt dat Electronic Bee een energievreter is, heeft het mis! Omdat Electronic Bee niet direct aangesloten hoeft te worden op de accu, raakt deze ook niet leeg. Zonder de E-Bee als oplader voor je mobiele telefoon is je scooter niet compleet.

Het installeren van Electronic Bee gaat via een eenvoudig en universeel systeem en sluit prachtig aan bij ieder model scooter of brommer. Of je nou op een Vespa, Zoomer, Kymco, Zip of Habana rijdt, je kan bij ons een afspraak maken om het in te laten bouwen. Alle vereisten om de installatie te voltooien worden in combinatie met de E-Bee geleverd. Wat heb je nodig om de E-Bee te installeren? Recept:

1x Electronic Bee
1x soldeerbout of AMP tang
4x AMP stekkers of soldeertin
1x Boor met een zaagkrans van 28MM
1x Schroevendraaier
1x Scooter of Brommer

Zoals gezegd neemt de installatie van de E-Bee niet al te lang in beslag. Daarna kun je te allen tijde je scooter inzetten als oplader voor je mobiele telefoon of ieder ander apparaat met een USB-uitgang.

Omdat niet iedereen even handig is met kabels en boren, kunnen wij dit voor je installeren. Kom je ook langs? Of stuur een ons een bericht voor het maken van een afspraak.

electronic-bee

Prijsknaller juli Kymco Agility FR actie

Prijsknaller juli Kymco Agility!

De Prijsknaller juli Kymco Agility FR met lang zadel in de kleur Oak Metallic nu extra aantrekkelijk geprijsd!

Overweegt u een Kymco Agility FR scooter te kopen? De Kymco Agility 12 FR is de ideale stadsscooter. Profiteer dan nu van deze prijsknaller in de kleur Oak Metallic.

Verkrijgbaar is de Kymco Agility FR Oak Metallic als snorscooter en bromscooter met een schone Euro 4 motor welke een laag benzineverbruik heeft.

Het stuur van de Kymco Agility FR scooter is met 3 centimeter verhoogd waardoor er meer beenruimte is gecreëerd.

Interesse ? Neem contact met ons op

Vraag een ontheffing aan voor de milieuzone Amsterdam

Laat uw scooter keuren voor de milieuzone Amsterdam

Sinds 01-01-2018 is er een milieuzone Amsterdam voor brom- en snorfietsen. Dit betekent dat vanaf deze datum brom- en snorfietsen/ scooters van 2010 of ouder niet meer de stad in mogen.  Er is een mogelijkheid voor een ontheffingsregeling voor een aantal scooters met een datum eerste toelating tussen 1 januari 2008 en 1 januari 2011 om een ontheffing aan te vragen.

Deze ontheffing mogen wij alleen geven aan brom- en snorfietsen/ scooters met een 4-takt motor. Naast de 4-takt motor moet de brom- en snorfiets/ scooter een DET (datum eerste toelating) tussen 1 januari 2008 en 1 januari 2011 hebben. De brom- en snorfiets/ scooter mag dus niet ouder zijn dan tien jaar (gerekend vanaf de DET).

Hoe krijgt u deze ontheffing?
Alle brom- en snorfietsen staan geregistreerd bij de RDW, alleen is bij de registratie het kenteken niet gekoppeld aan het kenmerk 2-takt of 4-taktmotor. Daarom kan de RDW en gemeente deze ontheffing niet automatisch geven. Om deze reden moet er een visuele inspectie bij ons gedaan worden. Wij, ScooterSMART , stellen dan vast of het om een 2-takt of 4-taktmotor gaat.

Waarom mogen wij deze ontheffing geven?
Om de keuring voor ontheffingen te mogen doen heeft ScooterSMART een overeenkomst gesloten met de Gemeente Amsterdam. Hierdoor hoeft u niet helemaal naar een RDW keuring station te rijden waar vaak een lange wachtrij staat. Vandaar dat u bij ons, als erkende scooter dealer en RDW erkend, terecht kunt voor de ontheffing.

Wanneer kan ik de ontheffing aanvragen?
Dat kan vandaag al! Neem gerust contact met ons op om een afspraak te maken.

Tot wanneer kan u uw scooter laten keuren voor een ontheffing?
Dit kan tot uiterlijk 31 december 2020. Alle brom- of snorfietsen die voor een keuring in aanmerking komen zijn dan 10 jaar oud. Let op: u kunt tot u een ontheffing heeft niet in Amsterdam rijden.

Hoe gaat de 4-taktkeuring in zijn werk?
* U komt met uw brom- of snorfiets/ scooter naar onze winkel voor de keuring. (U kunt van te voren contact opnemen)
* Wij voeren een visuele keuring uit voor een bedrag van € 20,-. Om vast te stellen of uw scooter een 2- of 4-takt motor bevat.
* Als blijkt dat uw voertuig een 4-takt motor heeft en aan de leeftijd eis voldoet kunnen wij inloggen op het digitale loket van de gemeente.
* Wij controleren nog het kentekenbewijs en framenummer met gegevens van de RDW om zo de juistheid van het kentekenbewijs te controleren.
* Vanaf 1 januari 2018: Wij vragen namens u een ontheffing aan bij het gemeente via het digitale loket. (Dit kunt u vanaf deze datum niet meer zelf doen)
* De ontheffing wordt vervolgens door de gemeente naar uw huis gestuurd.
Tijdens het keuren kunt u uiteraard even wachten in onze showroom.

Wat zijn de totale kosten voor een ontheffing?
De totale kosten voor een ontheffing van uw scooter zijn € 35,-. Wij rekenen namelijk € 20,- voor de keuring zelf en moeten vervolgens bij het aanvragen van de ontheffing nog € 15,- aan leges aan de gemeente Amsterdam betalen.

Hoe wordt de milieuzone Amsterdam gehandhaafd?
De gemeente gaat de milieuzone brom- en snorfietsen controleren door een combinatie van vaste en mobiele handhavingsinstrumenten. Tot 1 mei 2018 geldt een waarschuwingsperiode. Vanaf 1 mei 2018 kunt u een boete krijgen. De boete is € 60,-.

Wilt u een afspraak hiervoor maken, neem dan contact met ons op via deze link 

Wij adviseren en helpen u graag!

De Amsterdamse brom- en snorfiets milieuzone

8 dingen die u moet weten over de Amsterdamse brom- en snorfiets milieuzone.

29/ 7/ 16
De milieuzone in Amsterdam voor onder andere brom- en snorfietsen zal vanaf 1 januari 2018 van kracht zijn. BOVAG zet de belangrijkste zaken voor u op een rij.
1) Hoe is de milieuzone in Amsterdam tot stand gekomen?
De gemeente Amsterdam heeft in 2015 het voornemen uitgesproken om actief te gaan werken aan de verbetering van luchtkwaliteit in en rondom Amsterdam. Eén van de middelen die zij hiervoor willen inzetten is een milieuzone voor diverse voertuigcategorieën. De gemeente en landelijke brancheorganisaties voor bestelauto’s, taxi’s met dieselmotor en touringcars waren het redelijk snel met elkaar eens. Maar op de milieuzone voor brom- en snorfietsen kwam veel tegenstand vanuit consumenten, importeurs, de retail, RAI Vereniging, BOVAG en andere belanghebbenden. Hierdoor heeft de gemeente vele overleggen gevoerd met RAI Vereniging en BOVAG voor een zo passend mogelijke invulling van het plan, voor alle partijen.

De gemeente Amsterdam heeft op 22 juni definitief besloten om een milieuzone voor brom- en snorfietsen in te voeren vanaf 1 januari 2018. Hierbij is het doel van de gemeente Amsterdam om op korte termijn de meest vervuilende brom- en snorfietsen (met name die met een tweetaktmotor) uit de bebouwde kom te weren. Deze milieuzone omvat de gehele Amsterdamse bebouwde kom.

2) Welke brom- en snorfietsen mogen straks de milieuzone niet meer in?
De maatregel treft in principe alle brom- en snorfietsen met een verbrandingsmotor met een Datum Eerste Toelating (DET) van vóór 1 januari 2011.

3) Zijn er ook uitzonderingen?
BOVAG en RAI Vereniging hebben samen met importeurs en Amsterdamse scooterdealers uitvoerig overleg gevoerd met de gemeente Amsterdam over deze maatregel. Resultaat is dat er tot 2021 ontheffing is aan te vragen van viertaktscooters van maximaal 10 jaar oud. Deze ontheffing kan worden aangevraagd door bewoners van zowel de gemeente Amsterdam als daarbuiten. Ook krijgen minder validen (mensen die slecht ter been zijn en die dit met een medische verklaring kunnen onderbouwen) met een viertakt brom- of snorfiets van na 1 januari 2005 een ontheffing.

4) Vanaf wanneer gaat de milieuzone in?
De ingangsdatum van de milieuzone is 1 januari 2018.

5) Hoe wordt de milieuzone gehandhaafd?
De milieuzone zal worden gehandhaafd door middel van het ANPR-systeem (automatische nummerplaat herkenning). Deze systemen worden geplaatst op alle invalswege van Amsterdamn, zowel autoweg als fietspad. Ook worden er mobiele ANPR’s geplaatst op wisselende locaties in de stad zodat ook voertuigen die de stad niet uit gaan worden gecontroleerd. Verder worden boa’s (buitengewone opsporingsambtenaren) ingezet om onder andere geparkeerde brom- en snorfietsen te controleren.

6) Hoe wordt de ontheffing gegeven?
De gemeente Amsterdam wil met erkende scooterdealers een overeenkomst gaan sluiten. Daarin komt te staan dat consumenten bij de betreffende dealer hun brom- of snorfiets kunnen laten testen op twee- of viertakt en Datum Eerste Toelating. Dat betekent dat deelnemende dealers extra aanloop in de zaak krijgen én mogelijkheden voor extra verkoop en het opbouwen van nieuwe klantrelaties. Daar tegenover staat dat de gemeente Amsterdam vraagt om te stoppen met de verkoop van Euro 2 tweetaktscooters. Het protocol en de samenwerkingsovereenkomst tussen gemeente en dealers worden momenteel geschreven. Zodra meer bekend is, brengt BOVAG u op de hoogte.

7) Hoe word ik een erkend bedrijf en wanneer kan ik voor de gemeente de toetsing verrichten?
Bedrijven die met de gemeente Amsterdam afspreken per 1 januari 2017 geen nieuwe brom- en snorfietsen meer te verkopen met een tweetaktmotor (niet zijnde Euro4 of nieuwer) komen in aanmerking voor een erkenning. Importeurs hebben de afspraak gemaakt om geen nieuwe tweetakt brom- en snorfietsen meer aan te bieden in Amsterdam. Op deze manier verdwijnt de tweetaktscooter langzaam uit het rijdend park in de gemeente Amsterdam. Hoe bedrijven zich bij de gemeente Amsterdam precies aan kunnen melden is nog niet bekend.

8) Wordt dit ook landelijk ingevoerd?
Alleen de gemeente Utrecht is op dit moment aan het nadenken over de uitbreiding van de huidige milieuzone voor auto’s richting brom- en snorfietsen. Ook met deze gemeente is BOVAG in gesprek. BOVAG pleit ervoor dat er niet een lappendeken met verschillende normen ontstaat.

Verder komen er landelijk steeds meer geluiden om een soortgelijke tweetakt-verkoopstop wellicht landelijk te trekken. Mochten hier verdere plannen voor worden gemaakt dan bericht BOVAG hier uiteraard meteen over.

Heeft u vragen over de milieuzone? Neem dan contact op met de gemeente Amsterdam via telefoonnummer 14020 of luchtkwaliteit@amsterdam.nl. Of kijk op www.amsterdam.nl/milieuzone.

Scooterbelang actie – milieuzone Amsterdam

Actie van Scooterbelang!

Kom samen met Scooterbelang in actie tegen de milieuzone in Amsterdam!
 Scooterbelang - milieuzone Amsterdam
Milieuzone voor scooters – en bromfietsen, laat het niet zomaar gebeuren! Geef je inspraakreactie op de voorgestelde milieuzone, dit kan tot en met 21 maart 2016

LET OP!
Als je een scooter hebt ouder dan 2011 en je bent geen inwoner van Amsterdam met een stadspas en een 4 takt jonger dan 2009… ben je niet meer welkom in heel Amsterdam met je scooter vanaf 2018.

Onderstaand een 9 tal argumenten die voor u kunnen gelden:
– Door de invoering word ik op kosten gejaagd (aanschaf van een nieuwe of jong gebruikte scooter of auto)
– Ik ben het zat om door de politici van Amsterdam als paria te worden behandeld. Eerst van het fietspad af en een helm op en nu dit weer.
– Mijn bewegingsvrijheid wordt door de maatregel beperkt, ik kan niet zomaar het centrum in of door rijden.
– De PvdA, SP en D66 laten mij stikken. Aangezien ik een laag inkomen heb rij ik scooter en/of ik bewust de stad mijd met de auto vanwege de drukte en de kosten.
– Ik werk onregelmatig en kan met het OV niet op mijn werk komen.
– Ik moet kilometers omrijden naar mijn werk als ik niet meer door Amsterdam heen kan.
– Ik verkoop mijn scooter en stap weer in de auto, daarmee worden de files langer in de stad, en is het milieueffect nihil!
– Ik ben ondernemer en bezorg met scooters.
– Ik bezoek afspraken op de scooter in en om Amsterdam.

Laat duidelijk weten waarom u het niet eens bent met de voorgestelde milieuzone voor snor- en bromfietsen!

2018 klinkt ver weg maar kom nu samen met Scooterbelang in actie voor het te laat is!

Voor het inspraakformulier ga naar:
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/milieuzone/inspraakformulier/

GRATIS windscherm bij een Kymco Agility Sinterklaas

 

Onze bekende goedheiligman is nu al aangekomen bij Kymco! Op de scooter vanuit Spanje lekker uit de wind achter een windscherm. De Sint vind dit zo een goede uitvinding dat hij graag een ieder die een nieuwe Kymco Agility 16+ 25 of 45 km uitvoering in de kleur mat grijs koopt, een windscherm naar wens kado doet. Er is keuze uit een helder of smoke windscherm.

Voor meer informatie stuur je een bericht via de contactpagina of kom langs in onze winkel om te profiteren van deze geweldige Kymco Agility Sinterklaas actie!

Let op; deze Kymco Agility Sinterklaas actie geldt tot pakjesavond!

NIEUW – Kymco Like TT Tecno Silver

Kymco Like TT Tecno Silver

Na de Agility en de VP 50 zal nu ook de Kymco Like TT vanaf eind oktober 2015 leverbaar zijn in de kleur Tecno Silver. Deze kleur glinstert prachtig in het zonlicht verschillende kleuren door de metallic coating die de machine heeft gekregen. Uiteraard is de Kymco Like TT Tecno Silver ook bij ScooterSMART te bestellen.

Liefhebbers van klassieke scooters worden spontaan verliefd op de Kymco Like TT. Zijn elegante voorkomen herinnert onmiddellijk aan de 50er en 60er jaren. Zijn karakteristieke styling, die je direct doet verlangen naar een cappuccino op een zonnig terras, en zijn vele klasieke details en chroom geven hem een eenmalig karakter. En ondanks zijn retro look is hij voorzien van de modernste scootertechniek: betrouwbaar, zuinig (verbruik +/- 1:40), stil en schoon. Het ruime en comfortabele zadel biedt een geweldige blik over het klassieke, maar toch moderne dashboard die bovendien alle nodige informatie weergeeft. Standaard voorzien van een klokje zodat je op elke afspraak op tijd komt. Achterop de Kymco Like TT is het goed vertoeven en de speciaal inklapbare voetsteunen bieden een ideale steun. De Kymco Like TT is de scooter bij uitstek om te customizen en daarom heeft Kymco een groot assortiment accessoires om de Like verder te personalizen. Van windscherm tot een compleet beugelset, voor ieder wat wils. Wie zei er ooit dat schoonheid en functionaliteit niet samen gaan? Met de Like maak je echt een fashion statement! I Like it, I Love it!